Esselte Moviebox

Jamppa78 19.1.2017 06:54

Hei,

Miten tuollaisen movieboxin saisi deaktivoitua kun luultavasti on jotenkin lukitussa tilassa?

Joskus muinoin näitä sai vuokrattua kotiin, ne toimivat tietyn ajan kuten noista esselten mainoksista voi todeta ja valtuutetun vuokraamon piti aktivoida boxi uudestaan ennen käyttöä.

Ei se kovin monimutkainen toimenpide ole voinut olla 80 ‑luvulla..?

jussi 19.1.2017 17:55

Mulla on kans toi salkkumallinen Moviebox, ja toimii koko ajan moitteetta ilman mitään aktivointeja. Virta vain päälle ja menoksi. Liekö näitä sitten eri versioita, mulla on sellainen päältäladattava, olen nähnyt kyllä edestäladattaviakin. Liekö sun se? Ehkä joku "uudempi" malli oli semmoinen, jossa joku ajastinsysteemi tms....?

Jamppa78 19.1.2017 18:07

Mulla on kaksi movieboxia, toinen on harmaa päältäladattava ja toimii kuten pitääkin. Tämä toinen uusi löytö on musta päältäladattava ja se ei toimi. Otin molemmat auki ja ainakin yksi johto on vedetty eritavalla tuossa mustassa piirilevyyn kiinni, harmaassa on liittimen kautta piirilevyn sivussa. lieneekö tässä joku virran jakamis systeemi?

Eikö kukaan muka herroista elitisteistä ole näistä hienouksista perillä:) ?

J.H. 17.4.2017 19:02
Jamppa78 (19.1.2017 18:07)

Mulla on kaksi movieboxia, toinen on harmaa päältäladattava ja toimii kuten pitääkin. Tämä toinen uusi löytö on musta päältäladattava ja se ei toimi. Otin molemmat auki ja ainakin yksi johto on vedetty eritavalla tuossa mustassa piirilevyyn kiinni, harmaassa on liittimen kautta piirilevyn sivussa. lieneekö tässä joku virran jakamis systeemi?

Eikö kukaan muka herroista elitisteistä ole näistä hienouksista perillä :) ?

Hiukan viiveellä ja ei varsinaista apua (de)aktivoimiseen, mutta omassa päältäladattavassa mustassa Movieboxissa oli semmonen ongelma että kuvarumpu oli jämähtänyt paikoilleen eikä pyörinyt lainkaan ja näin ollen ei myöskään toisto pelannut. Playta painaessa yritti ladata nauhaa nauharadalle ja rummun ympärille mutta välittömästi palasi lähtöpisteeseen kun rumpu ei pyörinyt. VIRRAT POIS, kansi auki ja

Varovasti sitä kädellä pyörittelin ja pikkuhiljaa alkoi taas pyörimään normaalisti ja toiminaan.

Oliskohan jotkut rasvat jämähtäneet/kuivuneet..? En tiedä kuinka yleistä tuo on että kuvarumpu noin jämähtää ja ei ainakaan omalla kohdalla toista kertaa vastaan ole tullut, mutta kannattaa kokeilla ainakin pyöriikö se. Yllättävän "hyvä" kuva tossa on varsinkin kun ottaa huomioon että kuvan saa ainoastaan antennijohdolla pihalle.

Mahtaako muuten noin varhaisessa mallissa olla edes sitä "varkaudenesto"-järjestelmää? Ainakin noissa youtubessa olevissa mainoksissa puhutaan Moviebox PRO mallista joka on edestäladattava ja sisältää tuon estojärjestelmän...

erakko-hermanni 19.10.2023 12:22

Tervehdys kaikille, kirpparilta tarttui mukaan esselte moviebox pro eli edestäladattava ja kaikki muut toiminnot ok paitsi play eli olisiko ketjussa mainittu varkaudenesto päällä? Onko vieläkään kukaan keksinyt miten sen saa helpoiten pois ja tai miten se on vuokraamoissa tehty?