Once Upon a Time in West

Antti Tohka 6.10.2003 14:46

Onko joku jo ehtinyt katsastaa taman?

Onko tullut Suomessa ulos?
Martin 6.10.2003 14:58

Ei oo mun mielestä tullu vielä suomessa ulos, mutta esmes Playltä saa.

HC-fanit ostaa tottakai tämän.

Antti Tohka 6.10.2003 15:00

Katselin tuota paikallisessa Virginissa. Vituttaa vain tuo Spiel mir das Lied von Tod- teksti.

Martin 6.10.2003 16:05

Suomijulkaisu näyttäisi tulevan Finnkinolta 24.10.

Katselin tuota paikallisessa Virginissa. Vituttaa vain tuo Spiel mir das Lied von Tod- teksti.

On toi vähintään yhtä hyvä kuin suomalainen "Huuliharppukostaja". Käänsin tuon babelfishilla ja näyttäisi tarkoittavan "soita minulle kuoleman laulu", mun mielestä aika jees nimi (ei tietenkään saksaksi).
Spaddu 19.10.2003 15:08

Vuokrasin eilen Tapiolan Filmtownista. Oli taas tavanomaisen vittumainen vuokraamoilta, kun leffoja on liikaa eikä valintaa osaa tehdä. Sitten suht. huomaamattomassa paikassa alahyllyllä jonkun paskan takana: ONCE UPON A TIME IN THE WEST ‑teksti hienosti etukannessa. Näppeihin ja heti.

Silmä lepää autuaasti kuvanlaadussa. Ai jai tämä on mahtavaa kamaa. Olen katsonut jo kolmesti kohtauksen, jossa Fondan jengi teurastaa perheen ja pikkupoika saapuu mökistä kauhistelemaan aikuisten kätten töitä. Morricone-kitarat ärjyvät taustalla. Viimeistään siinä vaiheessa, kun nahkatahkipoppoo ilmestyy aavikon pölystä eeppisen sinfonian pauhaessa, voi tippa tulla linssiin. On tämä hienoa!

Siis tietysti perusjutut kondiksessa: anamorf. 2,35:1 (?), dd 5.1. Kommenttiraidalla enimmäkseen pälättää joku englantilainen ilmeisesti Leoneen eríkoistunut filmiguru. Takakannen mukaan puhuvat myös Alex Cox, John Milius ja John Carpenter.

Kakkoslevyllä on loistava dokumentti, joka on pilkottu kolmeen osaan; pituutta yht. 1 h 13 min. Haastateltavana em. Coxin, Miliuksen ja Carpenterin lisäksi Claudia Cardinale, Bernardo Bertolucci, rautatieparoni Mortonia esittänyt Gabriele Ferzetti ja kuvaaja Tonino Delli Colli sekä arkistomatskun kautta lyhyesti Henry Fonda ja Leone. 7 min dokumentti amerikkalaisista rautateistä on aika tylsä, hehkutettua ainesta kuinka rautatiet kehittivät kaupankäyntiä Amerikassa ja turismia ja muita ylistäviä kivoja. Sitten stillejä, näyttelijöiden vaatimattomat esittelyt ja alkuperäinen traileri.

Kuriositeettina mainittakoon takakannen 18-ikäraja (tarkastamaton).

EDIT: mainitaan vielä, että kansi on rakenteeltaan samanlainen kuin Fight Clubin. Semmoinen kiva lehdykkäkin sisäkannessa, Jason Robardsin pärstän alla.

EDIT EDIT: Ai niin, kakkoslevykin on tekstitetty (mm.) suomeksi ja messissä on varmaan kaikki Euroopan kielet (paitsi italia, aika outo juttu). Kommenttiraidan tekstitys: engl., ransk., saks. ja esp.
JMustonen 29.10.2003 00:12

Todella hieno paketti, siis jo pelkkä paketti kuvineen, lehtineen, kaikkineen. Kumma, jos tätä ei löydy jokaisen elitistin hyllystä viimeistään viikon sisällä. Lähtee katseluun... nyt.

Young Hova 29.10.2003 01:51
Spaddu (19.10.2003 15:08)
Siis tietysti perusjutut kondiksessa: anamorf. 2,35:1 (?), dd 5.1. Kommenttiraidalla enimmäkseen pälättää joku englantilainen ilmeisesti Leoneen eríkoistunut filmiguru.

"Joku", eli Sir Christopher Frayling, jolta ilmestyi pari vuotta sitten hieno (joskaan ei mitenkään lopullisen kattava) ja massiivinen Leone-elämäkerta Something To Do with Death. Kannattaa lukea. Tuon kun on lukenut, niin nämä itseään toistavat (kommenttiraidalla & dokkarissa liikaa samaa asiaa) dvd-ekstrat eivät kyllä anna juuri mitään uutta infoa, paitsi jotain yskivän Carpenterin mutinoita kommenttiraidalla ("siitä on tosi pitkä aika kun katsoin tän..") ja Miliusin perusmachomeininkiä, josta toki tulee aina hyvä mieli.
THaavisto 29.10.2003 10:50

Cox tuntuu olevan todellinen spagufriikki, ei ole ihan ensimmäinen leffa, jossa mies käy heittämässä läppää. Omasta hyllystäkin löytyy Fantomasin Il Grande Silenzio, johon mies on kirjoittanut esittelylappusen ja itse kiekolla on lyhyt doku, jossa mies kelailee mielipiteitään Corbuccista ja itse leffasta. Tietääkö joku, miten Cox on päätynyt näihin tehtäviin?

Young Hova 29.10.2003 14:40
THaavisto (29.10.2003 11:50)
Cox tuntuu olevan todellinen spagufriikki, ei ole ihan ensimmäinen leffa, jossa mies käy heittämässä läppää. Omasta hyllystäkin löytyy Fantomasin Il Grande Silenzio, johon mies on kirjoittanut esittelylappusen ja itse kiekolla on lyhyt doku, jossa mies kelailee mielipiteitään Corbuccista ja itse leffasta. Tietääkö joku, miten Cox on päätynyt näihin tehtäviin?

Coxilla oli joskus kymmenen vuotta sitten jollain brittikanavalla (Channel 4 varmaankin) oma elokuvasarja, jossa tuli kaikenlaista kulttikamaa, spagujakin, muun muassa Django Kill. Kyllähän se genretuntijan maine kasvaa, kun tuollaista tuo koko kansan nähtäväksi...