S-VHS:n pinnit

Xialong 17.3.2016 09:59

Tällainen hölmö kysymys, että montakohan pinniä pitää S-VHS-johdossa olla, ja onko samanlaisia johtoja, jotka eivät kuitenkaan toimi samalla tavalla. Testailin yhtä S-VHS-nauhuria ja löysin johtolaatikostani johdon, jossa, 4 pinniä ja meni ihan hyvin paikoilleen nauhuriin ja telkkariin. Kuvakin tuli, mutta ääntä en siitä saanut ulos. Scartilla ääni kuitenkin tuli ihan normaalisti. Pitääkö mennä johto-ostoille, vai onko vain joku oma hölmöys kysymyksessä?



1x7wAv1.jpg

El Conde 17.3.2016 22:23

S-videokaapelissa ei kulje ääntä. Yleensä ääni liitettävä erillisenä RCA-kaapeleilla... Täyskytketyssä Scart-johdossa kulkee myös S-video, jos tv:n scart-paikka sitä tukee. Tämän näet parhaiten vertaamalla vaikka s-videon ja scartin kuvaa... Jos scartin kuva pehmeämpi, vain komposiittisignaali tuettuna ja liitos tehtävä s-videokaapelin ja rca-johtojen kanssa... Jos samanlainen, scart on paras tapa kytkentään.

netzach 18.3.2016 11:14

mDR6dDx.jpg

Antti Vanhala 20.3.2016 10:23

Standardi s-videoliitinhän tuo on. Scartin osalta s-video ja RGB ovat toisensa poissulkevia vaihtoehtoja kun pinnit menee ristiin eli tarkkana tv:n kytkentöjen osalta. Selviää tv:n manuaalista. Yleensä menee niin että SCART1 on RGB ja Scart2/3 komposiitti/s-video ‑yhteensopivia.

Xialong 21.3.2016 13:22

Ok, kiitokset vastauksista. Enpä ole tosiaan ennen noitten laitteiden kanssa puuhaillut, joten anteeksi hölmöyteni. Laite on nyt huollossa, joten täytyy tarkastaa kytkennät jahka sen kotiutan. Olettaen tietysti, että ovat kuntoon saaneet.