Mitenkäs nykypäivänä onnistuisi yksinkertaisen radio-ohjelman tallentaminen myöhempää kuuntelua ajatellen. Jos ohjelma esim.tulee suorana streaminä netin kautta, niin voinko kaapata sen jotenkin kiintolevylle ja siirtää sen sitten vaikka tikulle. Ja mitä ohjelmaa käytän tiedoston muuttamiseksi mp3 muotoon. Harmittaa vain jo etukäteen, että Radio Nostalgiassa jatkuu 18.9. Diskohile perjantai ‑illoissa ja olen aina silloin töissä puoli yhdeksään asti ja ohjelmaa ei esitetä uusintana, eikä sitä ole kuunneltavissa jälkilähetyksenä netin kautta. Mankkarissa on myös usb-paikka tikulle, mutta tuskin onnistuu nauhoitus suoraan sen kautta.
Radio-ohjelman tallentaminen
5.9.2015 18:05
5.9.2015 18:47
En ole itse viime aikoina tallentanut ajastetusti, mutta esimerkiksi VLC:llä onnistuu streamin tallennus reaaliaikaisesti helposti (ja kikkailemalla myös ajastus).
Hae ensin haluttu stream-linkki täältä
Esim. nostalgian streami on http://adwzg4.tdf-cdn.com/9201/nrj_113217.mp3
VLC ei välttämättä ole paras streamin kuunteluun, mutta kun käytän sitä leffoissakin, niin siksi käyttänyt.
Ohjeet reaaliaikaiseen streamin tallentamiseen VLC:llä
VLC:hen saa kyllä erillisiä ohjelmia, joilla voi ajastaa esim. Livestreamer tai Stream Recorder. Vähän joutuu säätään, kun vaikuttaa siltä, että ajastus on usein tehtävä command promptilla. Lisäksi Stream Recorder vaatii vanhan dotnetin (ei ongelma, mutta harmittaa aina kun pitää täytää kone vanhoilla frameworkeilla)
Jotkut käyttää StreamRipStaria, joka on ilmeisen hyvä ohjelma, mutta itse yritän vältellä kaikenlaista javascheisseä, joten en ole koskaan kokeillut.
5.9.2015 18:54
Ok, täytyypä yrittää jompaakumpaa noista ja suuret kiitokset infosta.
4.10.2015 16:45
Pitänee raportoida täälläkin.
Yle Areenasta löytyy välillä ohjelmia, joita ei pysty lataamaan. Esim. tällä hetkellä vanhoja Baghin leffaohjelmia 90-luvun alusta -> Elämää suuremmat elokuva. Näitä ei saa ladattua (ilmeisesti tekijänoikeussyistä, mukana mm. leffasta äänipätkiä), mutta kuunneltua saa suoraan sivuilta.
Ohjelmalla nimeltä Flick Fetch voi tallentaa striimin (ei tarvi kuunnella, vaan vain ladata) omalle koneelle. Hieno ohjelma, kerralla voi vaikka ladata kaikki radiosarjan jaksot koneelle. Kun ohjelma on taustalla auki, niin pelkkä linkin kopioiminen leikepöydälle siirtää sen suoraan ohjelmaan ja lataus alkaa.
Nyt voi kuunnella Ipodilla taas vaikka autossa näitä...